سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بــــــه سـمــتــــــــ رهایــــــــــــی

از امام هادی (ع)  فرمونده اند:

((حضرت مهدی (ع) و فرزندانش در جزیره هایی بسیار بزرگ وپهناور در دریا زندگی می کنند و عدد شیعیان انجا بسیار زباد است ، و فرزندان وی هر یک حاکم جزیره ای هستند و خدا بهتر می داند))
علامه مجلسی در بحارالانوار از یحیی بن  فضل در کتاب(رساله البحر الابیض والجزیره الخضراء)از علی بن فاضل مازندرانی،در حدیث بسیار طولانی چنین نقل می کند:
وارد شهری از شهرهای غرب(اسپانیا)شدم.مرکب هایی از بلاد امام عصر(ع)وارد انجا شد.یکی از مسافران ان پیر مردی بود که چون مرا دید،گفت:نام تو چیست ؟گمان میکنم علی باشد و گویا نام پدرت فاضل باشد؟گفتم :اری    چ خوب نام من وپدرم را می شناسی. گفت :بدان که نام تو و اصل و وصف تورا برای من گفته اندو من تا جزیره ی خضراء با تو هستم..بسیار خوشحال شدم و با او وارد دریا شدم.روز شانزده م  به اب سفیدی رسیدیم، پرسیدم اینجا  کجاست؟
گفت بحر ابیض است و ان جزیره ی خضراء ست که این اب سفید اطرافش را گرفته  است و به حکمت خداوند چون کشتی ها  و وسایل نقلیه  دیگر دشمنان بخ تینجا رسند، غرق می شوند و به ان حضرت دست نیابند.سپس وارد جزیره خضراء شدیم  رفتیم به مسجد.شخصی به نام[سید شمس الدین] را دیدیم  که می گفت من از نوه های امام عصر (ع)هستم.پس از گفتگویی به او گفتم:هرگز امام را دیده ای؟گفت:نه    ولی پدرم نقل کرده صدای امام را شنیده ام و خودش را ندیده ام..اما جدم هم خودش را دیده و هم صدایش را شنیده است.
انگاه با ان سید  از شهر بیرون رفتیم و به پیر مردی رسیدیم .از سید احوال ان پیرمرد را پرسیدم،گفت: این کوه را می بینی؟ در وسط ان جای خرمی است و در ان چشمه ای ست ،و در کنار چشمه قبه ای است و این مرد و رفیقش خادم ان قبه  است.من هر صبح جمعه میروم انجا  به خدمت امام عصر(ع) [البته  با توجه به اول حدیث امام را  نمی بیند و صدای ان را نمی شنود] و در قبه دو رکعت نماز میخوانم و کاغذی می یابم که در ان حکم مرافعه  ای را که در هفته به من رجوع می کننددر ان نوشته ،کاغذ را بر میدارمو هرچه در ان  نوشته شده  به ان عمل میکنم.
علی بن فاضل گوید:از خادم ها خواهش کردم مرا به حضور امام(ع) ببرند.گفتند راهی ندارد.ان رفیقم به من گفت :دستور امده  است که تورا به وطن برگردانم.برای من و تو مخالفت روا نیست.    ناگفته نماند علی بن فضل داستان خود را به طور مفصل در کتابی  بنام[الفوائد الشمسیه] اورده است . و ضمناٌ به احتمال قوی ان اب سفید که در داستان فوق امده ، همانند حصار محکم و مجهز، دشمن را  از ان جزیره  دفع می کند.
بعضی از نویسندگان به عنوان  احتمال مطرح کرده اند که شاید این جزیره ی خضراء با توجه به خصوصیات ذکر شده ی ان،همان مثلث برمودا که عجیب ترین و مرموز ترین مکان هی روی زمین است و در غربی ترین نقطه ی اقیانوس اطلس  قرار دارد، باشد.
از عجایت مثلث برمودا اینکه  هر هواپیما و کشتی که در محدوده ی ان باشد ناپدید  میگردد و جالب اینکه اب های ان سفید است.این  هم احتمالی ست که  دانشمندان باید تحقیق بیشتری  کنند.اضافه شود  که:
یکی از دعاهای امام عصر (ع) این است که می فرمایند:
((خدایا مرا  از دیدگان دشمنانم پوشیده بدار، و بین من و دوستانم اجتماع حاصل کن))

به مقتضای استجابت این دعا، اقامت گاه  ان حضرت از دشمنان محفوظ خواهد بودو ممکن است همین مطلب تاییدی باشد بر ان که جزیره د رمثلث برمودا باشد.از سوی دیگرغیر از همسر وفرزندان،جمعی از دوستانش که طبق روایتی سی تن از اوتاد و برجستگان هستند، همواره در خدمت  ان حضرت به سر می برند.


اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا

 

بحارالانوار


نوشته شده در چهارشنبه 90/6/30ساعت 12:18 صبح توسط یاسر امینی نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت