سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بــــــه سـمــتــــــــ رهایــــــــــــی

 

امام علی (ع) می فرماید : هر گز گمان مبرید که اعمال نیکتان بیشتر از گناهانتان است .بلکه گناهانتان بسیار بیشترند.و این را نیز بدانید که عفو و بخشش و بزرگی خداوند بسیار بیشتر و بزرگتر از گناهانتان است..

روزی مردی خواب دید که مرده و پس از عبور از پل صراط به بهشت رسیده است.دربان بهشت به مرد گفت برای ورود به بهشت باید 100 امتیاز از زندگی داشته باشی. کارهای خوبی را که دردنیا انجام داده اید بگویید تا من به انها امتیاز بدهم.مرد گفت : من با همسرم ازدواج کردم.50سال با او به مهربانی رفتار کردم و هرگز به او خیانت نکردم.
فرشته گفت این 3 امتیاز..مرد اضافه کرد من در تمام طول عمر به خداوند و روزقیامت اعتقاد داشتم و حتی دیگران را نیز به راه راست و خدا پرستی دعوت نمودم. فرشته گفت این 2 امتیاز...مرد باز ادامه داد در شهر یتیم خانه ای ساخته ام و کودکان بی خانمان و یتیم را در انجا جمع نمودم و به انها کمک نمودم تا زندگی راحتی داشته باشن.فرشته گفت این هم 3 امتیاز.
مرد در حالی که گریه میکرد  گفت:با این وضع من هرگز نمی توانم وارد بهشت شوم.مگر اینکه  خداوند لطفش را شامل حال من کند..
 فرشته لبخندی زد و گفت:بله تنها راه ورود بشر به بهشت موهبت خداوند است و اکنون این لطف شامل حال شما شده است و و اجازه ی ورود به بهشت برای شما صادر شد..

تا حالای عمرمون چند امتیاز گرفتیم؟؟ چقدرش مثبت  یا منفی بوده؟؟

لازم شد در اینجا حدیثی از پیامبر (ص) بگم که بی ربط به  موضوع و داستان نیست.(یه راه امتیاز گیری)
ایشان میفرمایند:در روز قیامت من پیش میزان اعمال هستم و هر کس که سیئاتش سنگین تر از حسناتش باشد,من صلوات هایی را که برایم فرستاده شده  است می اورم و در کفه ی حسناتش می گذارم تا  ان  که کفه ی حسناتش سنگین تر شود..
این حدیث فقط یکی  از  فواید بی شمار ذکر صلوات می باشد..و به قولی یکی از راه های امتیاز گیری برای عبور از پل روز حساب..
پس دست به دعا برداریم  دعا کنیم که هیچ انسانی  در هنگام عبور دچار لغزش نشود..
به برکت صلوات بر محمد و آل محمد..

اللهم صل علی محمد و آل محمد


نوشته شده در چهارشنبه 89/8/12ساعت 11:52 عصر توسط یاسر امینی نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت