سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بــــــه سـمــتــــــــ رهایــــــــــــی

قران  کریم:
به مردان با ایمان بگو که چشمان خود را فروافکنند و شرمگاه خود را نگه دارند که این کار برای  پاک ماندن انان بهتر است..خداوند به انچه میکند   اگاه است . و به زنان با ایمان بگوچشمان خود را فرو افکنند و شرمگاه خود را نگه دارند و زیور  های  خود را جز انچه اشکار  است نمایش ندهند..
حضرت محمد(ص):
1. زن اگر از خانه ی  خودش با ارایش و زینت و معطر خارج شود و شوهرش به این کار او راضی باشد.به هر قدمی  که ان زن برمیدارد برای شوهرش خانه ای  در جهنم بنا میشود..
2. زن اگر در پیش برادر و فرزند  خود یک پیراهن تا زانوانبپوشد کافیست.ولی در نزد نامحرمان .زن باید چهار لباس داشته باشد:پیراهن.روسری..چادر و شلوار..
3. هدیه شوهر به  همسر خود،از عوامل افزایش پاکدامنی زن است
4. همه ی چشم ها گریانند جز سه چشم:چشمی که در دنیا از خوف خدا بگرید و چشمی که از نگاه حرام خودداری کند و چشمی که به خاطر نگهبانی در راه خدا بیدار بماند

امام علی (ع):
1. پاکدامنی هر کس به اندازه ی  غیرت اوست..
2. حجاب زن اسایش او را بیشتر و زیبایی اش را پایدارتر  میسازد..
3. ریشه ی مردانگی حیا و میوه اش پاکدامنی ست..
4. در اخر زمان  و نزدیکی های قیامت ،که بدترین زمان ها خواهد بود،زنان،حجاب های  خود را برخواهند داشت و بدن هایشان را به نامحرمان نشان خواهند داد و خود رازینت نموده و در معرض دید قرار  میدهند.اینان از دیدن خارج شده و در انواع فتنه ها داخل میشوند..
5. هرقدر که حکمت در ادمی تقویت شود،شهوت او تضعیف میگردد..
6. ای مردم!در برابر خواهش های نفسانی صابر باشید و تقوا پیشه ی خود سازید،زیرا صبر بر تقوا اشان تر است از صبر بر کیفرالهی..

7. باز داشتن دل از افکار ناشایست،بهتر است  از روزه داری و خودداری شکم ازخوردن غذا..
8. وقتی دست رسی به حلال میسر شود ،شهوت کمتر میشود.
9. هرگاه زنی نظر شما را لب کرد،فورا"به همسر خود رجوع کنید.زیرا انچه که نظر شما را جلب کرده  استدر او نیز هست.. و نباید به شیطان مهلت نزدیک شدن به قلب را داد.و اگر  دادای همسر نیست،دو رکعت نماز بخواند و به حمد و ثنای الهی بپردازد و صلوات برپیامبر و  ال او فرستد و از خدا بخواهد تا با رحمت و لطف خود او را از راه دست یابی به حلال از روی اوردن به حرام بی نیاز کند.

10. کسی که نفسش برایش گرامی باشد،شهوات و خواست های نفسانی در پیش او حقیر و بی ارزش خواهد بود..
11. عبرت گرفتن،میوه ی پاک دامنی و مصونیت  به بار می اورد..
12. با وجود پاکدامنی،فقر و نیار معنی ندارد..
13. از کمال نعمت الهی، اراستگی  به  سخاوت و پاکدامنی است..
14. پاداش مجاهد شهیداز  انسان پاکدامنی که میتواند گناه کند ولی براثرپاکدامنی از ان پرهیز میکند.بیشتر نیست.چه بسا انسان پاکدامن و عفیف در شمار فرشتگان الهی باشد.

امام صادق (ع):
1. در قیامت زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است برای حساب میاورند.پس به خدا میگوید:خدایا تو مرا زیبا خلق کردی و به سبب ان در فتنه افتادم.در ان هنگاه حضرت مریم(س)را حاضر میکنند و ندا داده میشود:ایا تو زیباتری یا مریم؟ما او را در نهایت زیبایی افریدیم،اما او گناه نکرد..
2. برای زن هنگامی که از خانه اش خارج میشود .شایسته نیست لباس خود رازینت دهد..
3. خوشا به حال  کسی که مادرش پاکدامن است..
4. هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که انسان از راه چشم به دست می اورد نیست.زیرا دیدگان از نگاه به نامحرم فرو بسته  نمیشود  ،جز انکه مشاهده ی عظمت و جلال الهی به سوی قلب انسان میشتابد..
 5. به پدران نیکی کنید  تا فرزندانتان به شما نیکی کنند و از ناموس دیگران چشم پوسی کنید تا دیگران از نظر کردن به ناموس شما خودداری کنند
6. وقتی دختری به شش سالگی رسید دیگر پسری اورا نبوسد و پسر بچه نیز وقتی به هفت سالگی  رسد  دیگر زن نامحرم  را نبوسد..
7. خانواده و اموال خود را با قرائت سوره ی نورحفظ کنید و زنان خود را به وسیله ان مصون  و محفوظ دارید زیرا کسی که دائما روزی یک بار این سوره را قرائت کند هیچ فردیاز اهل منزلش به فحشا کشیده  نخواهد شد..

8. پیامبر (ص) مردان رااز شبیه شدن به زنان درلباس  و زنان را نیز پوشیدن لباس شبیه به مردان منع میکردند..
9. نگاه به نامحرم  تیری است مسموم از تیر های شیطان.کسی که  برای خدا و نه برای غیر او این کار را ترک کند،خداوند ایمانی به او خواهد بخشید که طعم ان را بچشد.
10. از جمله پیمان هایی را که  رسول خدا (ص) از زنان امت خود گرفته  است،این بود که  چادر های  خود را در بین ساق پا و پشت خود جمع نکنند و بر بدن نچسبانند و با مردان نامحرم در خلوت ننشینند..


امام باقر(ع):

وقتی کودکان به ده سالگی رسیدند باید محل خواب دختران را از پسران جدا ساخت..
برترین عبادت عفت  در خوراک و مسایل  جنسی ست..

امام کاظم (ع)
خود ارایی و رسیدگی به خود(برای محارم)  از عواملی ست که سبب می شود خداوند بدان وسیله بر پاکدامنی زن بیفزاید..

امام زمان (عج):
پروردگارا:به زنان ما حیا  و پاکدامنی ارزانی دار..





نوشته شده در پنج شنبه 90/10/1ساعت 12:1 صبح توسط یاسر امینی نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت